maandag 16 januari 2012

Van vrijdagavond naar maandagochtend

Vrijdagavond: laptop uit, lapjes gepakt en weer verder gegaan met de huisjes. Een leuk ruitje (tja, alweer) heb ik uitgezocht voor de sashings. Even dacht ik geen tussenblokjes te gaan maken want het ruitje liep bijna door. Maar bijna is niet helemaal dus dat wordt uithalen en een stofje voor tussenblokjes kiezen.
Zaterdag: weer wat klokhuisjes geknipt en aan elkaar genaaid. Haar appeltjes zag ik en ik was verkocht. Het schiet nog niet zo op met die van mij maar stukje voor stukje begint het toch al een klein quiltje te worden.
En omdat het me in de vakantieweek zo ontzettend goed is bevallen: nog steeds de laptop uit!
Zondag: heerlijk weer dus fijn gewandeld met mijn mannen. Thuisgekomen eindelijk "Kittens Tale" weer eens uit de kast gehaald. Naaimachine op tafel en zoefff..... wat gaat dat snel! Weer even heel wat anders dan al die kleine klok- en scraphuisjes. Deze quilt "moet" nu toch echt snel een keer af want zij wacht er al zolang op!
En ook zondag was weer een dagje zonder mail te openen.
Maandagochtend: de plicht roept dus wat huishoudelijke klusjes gedaan.
En met een lekker muziekje en twee snurkende hondenbeesten op de achtergrond is ook dat zo weer gedaan.
Dus laptopje op tafel en help!!!!!!!!!!!!!!!
Ik viel er nog net niet van achterover: mailbox vol, berichtjes via de webwinkel. Wat leuk!!!!!!! Zoveel enthousiaste reacties op de broddellap!!!! Er hebben heel wat breinaalden getikt afgelopen dagen.

Maar........zoals alles heeft ook dit een keerzijde: helaas ook negatieve berichtjes. Puf....Lieve mensen, ik zet het er voor mijn en , ik hoop, ook jullie lol op. Ik broddel nog wel even door en jullie mogen meedoen maar niets is verplicht! Als je vragen hebt wil ik ze met alle plezier beantwoorden maar mijn weekend is me toch wel een beetje heilig.

Zo, dat moest me even van het hart.......lucht best een beetje op.

En nu niet denken dat ik jullie vragen/opmerkingen vervelend vind. Helemaal niet!!! Mag graag met jullie samen overleggen, denken, uitleggen enz. dus blijf mailen, vragen en breien als je het leuk vindt. En als je het niet leuk vindt?? Nou, ik zou zeggen:  "klik" even door naar iets anders.

Fijne dag allemaal!

17 opmerkingen:

foekie's fashion zei

Wat een heerlijk weekend van jou en houdt die maar voor jezelf hoor, erg belangrijk,je kittensquilt wordt ook mooi hoor. Groetjes van Joke

Supergoof zei

Goed zo, weg met het negatieve gezeur!!!!!
:o)

Wederom een fijn verhaaltje om te lezen! Ja die appeltjes van Djoos, ze staan ook in mijn geheugen gegrift,...
;o)
Zeg wat heb je een gave strijkplank!

petra zei

Hai Joke,

Groot gelijk dat je voor jezelf bezig bent geweest dit weekend.
Zelf ben ik met je broddellap aan de slag gegaan. Wat een leuk werkje.
Bedankt dat je het op papier wilt zetten, is misschien nog wel meer werk dan een stukje breien.

groetjes Petra

Hennie zei

Hi Joke, het gaat goed met je huisjes zie ik! Mooie lapjes gebruik je! Enne... het breien sla ik over, al ziet het er allemaal prachtig uit!
Groetjes en een fijne week!
Hennie

Lida zei

Ja die top mag nu wel eens af komen! Proest!! Kind wat maak je je druk, je doet het toch voor je plezier en broddel ze nu maar gewoon lekker verder! Groetjes
Lida

Rennie zei

Blijf vooral geloven in wat je zelf goed dunkt. Dat is positieve energie.

Zwenneke zei

Zeg! Wij hadden een ander stofje uitgekozen voor tussen de huisjes :P

Anoniem zei

Ha Joke.

Heerlijk weekend heb je gehad. Groot gelijk dat je de laptop uitzet en die negatieve berichten, je doet het voor ons plezier, zoals je zegt niemand is verplicht om mee te doen en mensen die het niet leuk vinden: Ga ergens anders kijken!!!

Ik ben blij met je broddellap en het patroontje is klaar en ik wacht met geduld op de volgende.

Je log is altijd erg gezellig om te lezen!!!!

Groetjes Hermien

Unknown zei

Wat wordt je huisjes quilt leuk en je strijkplank roept herinneringen op van vroeger bij ons thuis. Heerlijk om weer eens even terug te blikken.
Tof dat je ook zo'n fijn week-end hebt gehad.

Vrolijke groetjes Renée

Wieke van Keulen zei

Wat een heerlijke blog en... nog bedankt voor je reactie op mijn vraag over je broddellap. Wat erg dat je negatieve reacties krijgt. Eerlijk gezegd; belachelijk. Doe je zo je best, krijg je dat. Nou, ik vind het een top idee; hoop dat je in 5-huizen bent en dat ik nog even kan ruiken aan een broddellapje en de kleuren van je katoen van dichtbij mag bewonderen voor ik een keuze maak ...

Hester zei

Dat lijkt me ook wel heerlijk, zo zonder laptop, maar heel eerlijk ik ben ook wel een beetje (Veel ) verslaafd. Wat leuk toch die huisjes, het kriebelt bij mij ook nog steeds, en die kroosjes. vind ik ook..

Guusje, zei

Wat een gedoe dat negatieve. Het is erg leuk, ik ben nog op zoek naar tijd maar doe dan zeker weer mee. Je huisjes worden erg mooi, net als de appeltjes. En die strijkplank zo een heb ik ook jaren gehad totdat hij in elkaar zakte van ouderdom. Erg leuk om er weer zo eentje terug te zien.

Els zei

Jeetje wil je iets goed doen krijg je gezeur, ik hoop dat de lol er niet van vergaan is want dat zou zonde zijn. Je hebt een heerlijk weekend gehad, vasthouden zou ik zeggen;)
Je huisjes worden erg mooi!

Jeanny zei

Joke, ik was net zo blij met je initiatief: de broddellap !
Nogmaals dank daarvoor.
Groetjes.

Splashes of Pink and Mint zei

Ik vind het juist een superidee die brodellap! Ik kijk hier al wat langer mee, en bewonder al je quiltperikelen, maar... helaas kan ik dat zelf dus niet en breien kan ik toevallig wel, dus helemaal top! Maarre... misschien een stomme vraag, wordt het gewoon een soort sierlap, of "kun" je er ook iets mee? Ik zat al te denken om 'em wat breder te maken zodat je een soort dekentje gaat krijgen. Nou ja, ik blijf je volgen!
Groetjes Elly

Joyce zei

Hè Beer.... schuif eens op, kom effies naast je liggen hoor!! NEE Pooh, nu even niet... ga weg met die natte snoet! Oké ik sta wel weer op want dat heeft zo geen zin.....
;0))

Gert zei

Wat een heerlijk productief weekend heb je gehad, en wat een mooie dingen laat je hier weer zien. De Kittens Tale ziet er helemaal super uit, leuk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...