donderdag 21 juli 2016

Verder gaan

Deze bijzondere geranium is voor mij  heel speciaal.

In het voorjaar haalde ik er stekjes af, plantte ze in aarde toen ze wortels kregen en gaf ze aan mijn lieve handwerkvriendinnen.

Waarom deze geranium zo speciaal voor me is kun je lezen in het logje wat Mienke er over schreef.

Het duurde lang voor er knoppen in kwamen maar maandag zag ik ze heel voorzichtig tot bloempjes overgaan.


Mijn lieve vriendin is al een jaar bij ons weg.

Ze wordt nog zo gemist......




Haar prachtige "Jane Austen" quilt mag ik afmaken.

Heel bijzonder maar tegelijkertijd heel heftig.


Samen kochten en ruilden we heel wat lapjes.

En ooit zou ik er ook een gaan maken.


En dan, als ze allebei af zouden zijn, zouden we een reisje gaan maken naar Engeland om de originele coverlet bewonderen.


Het waren mooie plannen maar het liep allemaal anders........


Ik ga mijn best doen om er toch iets heel moois van te maken!


En als deze lieve lapjes door mijn handen gaan zal ik  steekje voor steekje denken aan mijn lieve vriendin.


In een dagboekje ga ik mijn vorderingen en gedachten vastleggen.


Heel voorzichtig heb ik een datum in mijn hoofd waarop ik de top graag af wil hebben.

Of dit lukt zal de tijd leren.

Maar dat het een speciale dag zal worden staat vast.


15 opmerkingen:

marcella zei

Mienke is bij velen nog in gedachten. Mixed feelings bij het afmaken van zo'n werkstuk. Ik mocht een huswif afmaken waar mijn vriendin Basje ooit aan begon. Het wordt voor haar dochter die er op voorhand geweldig blij mee is....voor mij ook een stukje 'plaats geven' en herdenking. Heel veel succes en ook plezier met het afmaken van Mienke's mooie Jane. Wat zal de familie er straks blij mee zijn!

BezigeBijMirjam zei

Heftig voor je en tegelijkertijd ook mooi, dat jij haar quilt mag afmaken. De quilt zal zeker mooi worden. Groetjes.

quiltlodge gerda zei

Oef Joke! Dat wordt een heel bijzondere "reis" waar je aan begint. Ik hoop dat het een reis wordt met af en toe vast een traan maar toch ook rgelmatig een glimlach vol mooie herinneringen.

Annie zei

Heel ontroerend en zo mooi dat je de quilt gaat afmaken en de geranium gaat bloeien!
Een mooie herinnering aan je lieve vriendin Mienke.
Lieve groet,
Annie.

Anoniem zei

Zo zie jemaar plannen niet op de lange baan schuiven zoals jullie reisje,jammer dat het er nooit van gekomen is?

Gr Anick

Supergoof zei

gisteravond dacht ik aan jullie laatste telefoontje en dat jullie zo'n lol hadden.
XX

Anoniem zei

Zo goed kan ik mij voorstellen het voelt, dat je lieve vriendin er niet meer is, maar ook zo mooi dat je haar
werkstuk af wil maken, ook gelijk een verwerkingsproces.
Mijn liefste vriendin overleed 14 jaar geleden, maar wordt soms nog steeds zo gemist,
vaak met een glimlach en dankbaar voor de hechte vriendschap, die we samen hadden.
Lieve groet, Betsy

Willy zei

Propjes noemde Mienke ze. Ik koester het stekje. Haar Jane Austen quilt is bij jou in goede handen. Heel mooi dat je je gedachten en vorderingen vastlegt in het dagboekje. Het hexenspeldenkussentje roept herinneringen op aan een fijne dag samen. Wij hebben er toen allebei één gemaakt.
Lieve groet,

Hester zei

Verdrietig maar zo veel dierbare herinneringen.
Liefs Hester.

Ineke zei

Zo mooi heb je alles hier op je blog geschreven.
Dikke knuffel en sterkte!

Annelein zei

Een prachtige quilt Joke. Heel speciaal. Wat een kostbaar kleinood zal dat schriftje zijn waar jij je gedachten aan toevertrouwd.

Evelyne zei

Wat mooi geschreven op je blog. Dubbel gevoel zal het zijn het afmaken van HAAR quilt, maar tegelijker tijd ook heel mooi.
Wat goed bedacht het schriftje wat je gaat bijhouden.
Het is goed om je gedachten op te schrijven en bij de quilt te houden, heel dierbaar.

Heel veel sterkte met het afmaken van deze prachtige quilt.

Groetjes,
Evelyne

'Quilt@Home door Joos & Jet zei

Dat wordt heel bijzonder en mooi met een lach en een traan lijkt mij. Bij ieder steekje zal je een herinnering koesteren.

'Quilt@Home door Joos & Jet zei

Er zullen heel wat herinneringen boven komen. Sommige met een lach maar ook met een traan. Maar wat mooi om dit te kunnen doen.

quiltsathome zei

Wat fijn dat je deze quilt van haar gaat afmaken. Ik vond hem prachtig toen Mienke hem liet zien toen ze een keer bij mij op bezoek was.
Ook ik denk nog regelmatig aan haar en haar mooie blog.
Ik wil jou nog veel sterkte wensen bij het naaien aan haar quilt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...